Nº 18: Resultats 5é aniversari de l’Associació i un conte per a reflexionar

Nº 18: Resultats 5é aniversari de l’Associació i un conte per a reflexionar

“Cuando no se encuentra descanso en uno mismo, es inútil buscarlo en otra parte” (François de la Rochefoucauld).

Aquest any 2017 l’Associació Fem Pedagogia compleix els seus primers 5 anys i volem compartir els resultats del seu projecte estrella: el GPS a un futur millor.  L’Associació va entomar la continuació d’aquest projecte a 2013, tot i que el GPS va néixer abans. Entre el 2011 i el 2017 hem treballat amb nou centres de formació de persones adultes (CFA): Alzina (Cerdanyola del Vallès), Concòrdia (Sabadell), Jaume Tuset (Ripollet), La Llagosta, Montcada i Reixac, Olivera (Sant Quirze del Vallès), Ramon Llull (Terrassa), Vallès (Granollers) i Víctor Català (Sant Esteve de Sesrovires). En aquest període hem tingut un total 2175 alumnes en accions formatives i hem assessorat un total de 880 alumnes.  D’aquests, el 97% han acabat el curs que feien en el CFA I s’han preinscrit per a continuar estudiant, ja sigui per seguir els seus estudis en el CFA o per promocionar a estudis postobligatoris. Dels que han promocionat, el 44% ja s’ha graduat, principalment en graus mitjans i superiors, el 12% han abandonat les formacions per diferents raons: incompatibilitat amb la feina, problemes familiars, problemes de salut o la no entrada al grau que volien cursar i el 44% continuen estudiant en les seves formacions professionals. Finalment ja tenim un 23% d’alumnes amb un treball digne i satisfactori. Dos exemples d’estudiants que valoren la seva dignitat i satisfacció laboral en un 9 sobre 10 són: una alumna que finalitza el GM d’Activitats Comercials i treballa com a encarregada en una empresa de disseny de roba i un alumne que va acabar el GM de cuina i gastronomia i treballa en un restaurant on és cap de cuina.  

Un  conte per desitjar-vos bones vacances. I aquí teniu el conte ‘Las llaves de la felicidad’ amb el que ens acomiadem fins a setembre:

“En una oscura y oculta dimensión del Universo se encontraban reunidos todos los grandes dioses de la antigüedad dispuestos a gastarle una gran broma al ser humano. Para llevar a cabo la gran broma, antes que nada, determinaron cuál sería el lugar que a los seres humanos les costaría más llegar. Una vez averiguado, depositarían allí las llaves de la felicidad.

-Las esconderemos en las profundidades de los océanos -decía uno de ellos-.

-Ni hablar -advirtió otro-. El ser humano avanzará en sus ingenios científicos y será capaz de encontrarlas sin problema.

-Podríamos esconderlas en el más profundo de los volcanes -dijo otro de los presentes-.

-No -replicó otro-. Igual que sería capaz de dominar las aguas, también sería capaz de dominar el fuego y las montañas.

-¿Y por qué no bajo las rocas más profundas y sólidas de la tierra? -dijo otro-.

-De ninguna manera -replicó un compañero-. No pasarán unos cuantos miles de años que el hombre podrá sondear los subsuelos y extraer todas las piedras y metales preciosos que desee.

-¡Ya lo tengo! -dijo uno que hasta entonces no había dicho nada-. Esconderemos las llaves en las nubes más altas del cielo.

-Tonterías -replicó otro de los presentes-. Todos sabemos que los humanos no tardarán mucho en volar. Al poco tiempo encontrarían las llaves de la Felicidad.

Un gran silencio se hizo en aquella reunión de dioses. Uno de los que destacaba por ser el más ingenioso, dijo con alegría y solemnidad:

-Esconderemos las llaves de la Felicidad en un lugar en que el hombre, por más que busque, tardará mucho, mucho tiempo de suponer o imaginar…

-¿Dónde?, ¿dónde?, ¿dónde? -preguntaban con insistencia y ansiosa curiosidad los que conocían la brillantez y lucidez de aquel dios-.

-El lugar del Universo que el hombre tardará más en mirar y en consecuencia tardará más en encontrar es: en el interior de su corazón.”

 

Desitgem que continueu seguint ser feliços i que gaudiu d’un bon i un merescut descans!!

Coordinades.GPS és un butlletí del programa d’orientació educativa i professional GPS a un futur millor: per a una formació i treball satisfactoris, sostenibles i socialment justos.  El GPS és una iniciativa de l’Associació Fem Pedagogia per a una vida digna per a tothom que rep el suport de la Diputació de Barcelona.

Amb el suport de:

Diputació

Los comentarios están cerrados.