Nº 30: Crear un bon clima a l’aula; dinàmiques

Nº 30: Crear un bon clima a l’aula; dinàmiques

 

 

“La enseñanza que deja huella no es la que se hace de cabeza a cabeza, sino de corazón a corazón” B. B. King

 

L’inici de curs és el millor moment per crear vincles positius entre alumnes  i començar a establir un clima de confiança afavorint així el treball d’orientació amb els nostres alumnes. Crear un clima positiu potencia l’aprenentatge. A continuació tindreu diferents estratègies per a utilitzar amb els vostres alumnes:

  • Dinàmiques de grup mitjançant competicions d’aprenentatge. A través d’aquestes activitats els alumnes és coneixen i comparteixen l’aprenentatge. Activitats de competició com: preguntes i respostes ràpides, olimpíada matemàtica o de llengua, etc. És important confeccionar grups dinàmics per a facilitar la interacció.
  • Preguntar què volen aprendre o l’ordre d’alguns temes, elecció de llibres,… Així ajudem a crear estratègies per consensuar decisions de classe i descobrim les seves expectatives. Ho podem assolir a partir de donar resposta a les següents qüestions: que és el que li agradaria aprendre, què espera de la classe, com li agradaria aprendre-ho o altres informacions que volem saber del grup classe.
  • Compartir cada dia amb ells una activitat lúdica. Oferir una endevinalla, enigmes,… al final de classe i crear un sistema de reconeixement de les habilitats de cada alumnes.

Los comentarios están cerrados.